-

torsdag 18 september 2014

The Sims 4

Jag vill bara börja med att säga förlåt för att jag inte har lagt upp något på väldigt länge. Jag har helt enkelt inte haft lust. 

Något roligare är att jag har köpt The Sims 4! Jag beställde det och det kom i tisdags. Jag har bara spelat med en familj och jag har inte hunnit utforska så mycket men är det något ni vill att jag ska ta reda på så säg till.
I det här inlägget tänkte jag visa lite hur det ser ut och visa bilder från min familj. Som sagt, är det något speciellt du vill veta så skriv det i kommentarerna.


När man startar spelet kommer man till en startskärm där det visas korta "videos" från spelet.


Det kommer med två världar, Willow Creek och Oasis Springs.
Det här är Willow Creek, ganska grön :P Det är världen min familj bor i. Man kan resa mellan världarna lika enkelt som i världen, ett stort plus enligt mig.


Oasis Springs är är mer som en öken. 


Det här är min sim Alice Evans. Hon har egenskaperna matfantast, munter och romantisk. Hennes ambition är inom matlagning och hennes bonusegenskap är smakens kärna (?)


Det här är James Huntington III. Han är Alices pojkvän som jag "hittade" i spelet. Jag har inte ändrat hans utseende något, bara kläderna. Sen hette han J och inte James från början. Han har egenskaperna Bro-sim, munter och aktiv. Hans ambition är själsfrände så hans bonusegenskap är förförisk.


Laddningsskärmar är inte så roliga men det gör i alla fall att alla föremål är "laddade" när man kommer till tomten, till skillnad från i The Sims 3.



Jag gillar att man kan betala räkningarna med telefonen eller datorn, det känns bara mer realistiskt och modernt. 


Alice jobbar inom matlagning och hon är på väg till jobbet. Just nu är hon mixolog.


Det här är deras hus. Det är inte så stort eller fint men det är i alla fall ett hus som har allt de behöver. Inte allt jag vill att de ska ha ;)


De har en bar eftersom att Alice behöver mixologifärdigheten i sitt jobb. Den fick inte plats inomhus så den får stå ute..


Att odla saker är ett bra sätt att få in lite simdaler.


Det här är deras sovrum. Man kan ha brevvänner och få vykort av dem, därför de har en anslagstavla ovanför sängen.


Det här är deras kök. De har bara det nödvändigaste + en kaffemaskin. Som var gratis. Hehe.


Det här är typ matsal + vardagsrum. Den där saken i mitten av bordet fick de när de fick en guldmedalj på en dejt. Ja, man får medaljer på sociala tillställningar.


Jag älskar tv:n, okej?


Fin tjock dator de har.

Skriv gärna om ni önskar något speciellt inlägg, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om.


3 kommentarer:

  1. Hur skaffar man sig brevvänner och hur kan man skriva tillbaka till dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag kan skriva ett inlägg om det, det är lite enklare att förklara då :) Jag kan nog srkiva det imorgon c:

      Radera
  2. Ps gillar din blogg!!

    SvaraRadera