-

lördag 20 september 2014

The Sims 4 - tips #1

Du kanske redan har sett på youtube eller något annat att man kan förstora föremål? De flesta som visar har engelskt/amerikanskt tangentbord och det funkar inte för oss med svenskt tangentbord. 


Här är en bild på en tv - den normala storleken, ett snäpp större och ytterligare ett snäpp större. 
Hur gör man då för att få något större med svenskt tangentbord? Jo, man trycker på ctrl+å samtidigt. Jag tror man kan förstora allt, vilket kan bli väldigt roligt. Av vad jag har sett kan grejer bli i princip hur stora som helst.

Hoppas du förstod och att det här kanske var något nytt för dig!

6 kommentarer:

  1. Haha vad roligt!!
    Men finns det instrument i sims 4?

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns gitarr, fiol och piano :D

    SvaraRadera
  3. Vilket är bäst sims 3 eller sims 4?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är väldigt svårt att säga. Om man bara tittar på grundspelen mot varandra och inte sims 3 med alla expansionspaket så har väl båda fördelar och nackdelar. Jag tycker att sims 4 känns mer "modernt" och det gillar jag. Det finns multitasking och jag gillar den tecknade stilen. Sen finns det inte småbarn, pooler eller skapa en stil och det är ju dåligt. Det med en öppen värld känns inte så viktigt då tomten ändå behövde ladda "texture" (vad heter det...?) i sims 3 men i sims 4 är allt redan laddat. Det bästa sättet att avgöra om man vill ha spelet är att kolla på någon Let's play på youtube.

      Radera
  4. Kommer du att blogga om bara sims 4 eller om sims 3 med?

    SvaraRadera
  5. Jag kommer inte sluta att blogga om sims 3! Däremot är min blogg inte alls aktiv så det blir väl inte så mycket om sims 3 eller sims 4 :P

    SvaraRadera